سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
بسیج المهدی(عج) بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر
پیوندها

امروز مورخ 1/1/92 روز پنج‌‎شنبه ساعت حدوداً هشت صبح همراه با کاروانی 37 نفره از طرف بسیج المهدی (عج)بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر عازم مناطق مقدس جنگی در دوره‌ی هشت سال جنگ تحمیلی می‌باشیم. این سفر با سخنرانی جناب آقای شهبازی رئیس محترم این کاروان و تقسیم کارها توسط ایشان آغاز شد.

اکنون ساعت 12:20 دقیقه هست و هنگام اذان ظهر. اذان ظهر در اتوبوس توسط حاج آقا کوشک‌دار تلاوت شد.

ساعت حدود 6:30 دقیقه عصر می‌باشد و کاروان ما هم اکنون به شهر اهواز رسیده و امشب طبق برنامه‌ای که از قبل ریخته شده توسط مسئولین ما در کمپی که در شهر اهواز هست اقامت می‌کنیم.

امروز جمعه 2/1/92 و ساعت هشت صبح همه‌ی افراد دور هم جمع شده‌اند و آماده‌ی رفتن به هویزه می‌باشیم.

بعد از طی مسیری از اهواز اکنون ساعت حدود 9:30 می‌باشد که ما به هویزه رسیده‌ایم. شهیدحسین علم‌الهدی و یاران باوفای ایشان در این مکان پس از جنگ با دشمنان از رژیم بعث عراق و مبارزه‌ی ایشان تا آخرین فشنگ ادامه پیدا کرد و سرانجام پس از از دست دادن همرزمان خود در این جنگ، خود ایشان هم به شهادت رسیدند و همراه یارانش در این مکان یعنی هویزه به خاک سپرده شدند.

بعد از زیارت در هویزه کاروان‌ها به سمت طلائیه در حال حرکت می‌باشند. ساعت حدود 12:40 می‌باشد که ما وارد طلائیه شدیم. در این منطقه شهیدانی چون محل شهادت شهدایی چون همت و میثمی می‌‎باشد و در ان منطقه همچنین دست شهید خرازی از بدن ایشان جدا شده است و سه راه شهدا یا همان قتلگاه شهدا هم در طلائیه می باشد. این مکان را سه راه شهدا نام نهاده‌اند چون تعداد زیادی از رزمنده‌های ما در این محل به شهادت رسیده‌اند.

ساعت حدود 16:20 دقیقه می‌باشد که ما به پاسگاه زید رسیده‌ایم. در این مکان عملیات رمضان انجام شده. در این مکان گرمای زیادی بوده و عملیات هم در ماه رمضان انجام شده و تعداد زیادی از رزمنده‌های اسلام در اثر تشنگی و عده‌ای هم در جنگ با دشمنان اسلام شهید شدند.

امروز جمعه سومین روز از سفر ما در مناطق مقدس جنگی می‌‎باشد.

ساعت 11 ظهر و در هوایی ابری ما به شلمچه رسیده‌ایم. شلمچه یکی از نقاط مرزی می‌باشد که جنگ‌های زیادی در این منطقه رخ داده و عملیاتهای انجام شده  کربلای 4 و کربلای 5  می‌باشد.

ساعت 16 عصر جمعه وارد اروندکنار شده‌ایم. در این منطقه عملیات والفجر 8 انجام شده، عملیاتی که بیشتر عملیات آبی بود واز افراد  آموزش‌دیده و افرادی که قبل از این در آموزش‌ها ی آب دریا بوده‌اندانتخاب شدند. والفجر 8 عملیات بسیار سنگینی بود.

امروز شنبه روز چهارم می‌باشد و ساعت 10:17 دقیقه صبح می‌باشد که به سرزمین فکه رسیده‌ایم کربلای ایران. این مکان محل شهادت شهید آوینی می‌باشد و هنگامی که ما در این محل بودیم سردار فضلی هم در این مکان حضور یافت و برای کاروان‌ها در مورد عملیات‌های انجام شده در این منطقه خاطراتی بیان کردند.  این منطقه محل شهادت 120 شهید می باشد.

ساعت 13:30 دقیقه عصر ما دهلاویه رسیدیم. این جا محل شهادت شهید بزرگ  چمران می‌باشد.دراین مکان کاروان پس از زیارت ونمازجماعت در بازارچه فرهنگی دهلاویه مشغول به خرید سوغاتی شدند سپس عازم شهرستان جم شدیم .

 

       خانم عباسی

 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط بسیج بهداشت و درمان صنعت نفت 92/2/2:: 9:4 صبح     |     () نظر